Στην επιστροφή της γαλλικής πίστας στο καλεντάρι της Φόρμουλα 1, ο Λιούις Χάμιλτον πήρε εύκολα- λόγω και των όσων συνέβησαν στην εκκίνηση- τη νίκη (πρώτη του επί γαλλικού εδάφους) και επέστρεψε στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα.
Δεύτερος τερμάτισε ο Μαξ Φερστάπεν, τρίτος ο, πολύ καλός σήμερα, Κίμι Ράικονεν που ανέβηκε στο βάθρο και 5ος ο Φέτελ, που έκανε συγκινητικό αγώνα από τον πρώτο γύρο κι έπειτα.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή:
Σβήνουν τα κόκκινα φώτα, αρχίζουν τα συγκρουόμενα…
Με το που έσβησαν τα φώτα και δόθηκε η εκκίνηση o poleman Χάμιλτον έφυγε καλά και κράτησε τη θέση του, όμως πίσω ο 3ος Φέτελ ακούμπησε τον Μπότας (άργησε να φρενάρει ο Γερμανός) και τα μονοθέσιά τους πληγώθηκαν, με αποτέλεσμα ν’ αναγκαστούν να μπουν στα πιτ για ν’ αλλάξει εμπρός αεροτομή ο πιλότος της Φεράρι και ελαστικά αυτός της Μερσέντες.
Επίσης, συγκρουόμενα είχαμε και στις πιο πίσω θέσεις, καθώς Γκασλί και Οκόν… κοπάνησαν εντυπωσιακά και εγκατέλειψαν άμεσα, με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να μπαίνει στην πίστα για 6 ολόκληρους γύρους.
Φέτελ και Μπότας επέστρεψαν κανονικά στην πίστα (φιγούραραν στις τελευταίες θέσεις) και η μηχανοκίνητη ζωή συνεχιζόταν, με μεγάλο κερδισμένο τον Λιούις Χάμιλτον.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν μπροστά, με τους Φερστάπεν και Σάινθ να τον ακολουθούν.
Εννοείται από χρονική απόσταση ασφαλείας…
Ξεμακραίνει ο Χάμιλτον, ποινή στον Φέτελ που «πετάει»
Με το που «απαλλάχτηκαν» από το Α.Α. οι πιλότοι, ο πρωτοπόρος Χάμιλτον αύξησε- όπως ήταν αναμενόμενο- τη διαφορά του από τον 2ο Φερστάπεν σχεδόν στα 5 δευτερόλεπτα και ο Ρικιάρντο πέρασε τον Σάινθ για την 3η θέση.
Το ενδιαφέρον, ωστόσο, ήταν πιο πίσω: ο Σεμπάστιαν Φέτελ μετά το πιτ του ήταν προτελευταίος, όμως με το που τον πληροφόρησαν για την (σωστή) ποινή των 5 δευτερολέπτων λόγω του συμβάντος με τον Μπότας στην εκκίνηση, άρχισε να… πετάει.
Ο Γερμανός μέσα σε σκάρτους 17 γύρους ανέβηκε 13 ολόκληρες θέσεις, έφτασε στην 5η και άρχισε ν’ απειλεί τον 4ο Ράικονεν, που φαινόταν πως τον «περίμενε».
Στις πιο πίσω θέσεις ο Μπότας δυσκολευόταν πάρα πολύ να περάσει τα πιο αργά μονοθέσια, ενώ η ΜακΛάρεν έκανε ένα τρομερό βήμα πίσω, καθώς ο Αλόνσο δεν μπορούσε να συναγωνιστεί κανέναν, πλην των κάκιστων Γουίλιαμς.
Άπαντες στο μέσο του αγώνα περίμεναν τα πιτ.
Και την βροχή, που έμοιαζε σ’ εκείνο το σημείο σίγουρη.
Ας αρχίσουν οι χοροί- των πιτ
Στον 27ο γύρο ο Σάινθ ήταν αυτός που άνοιξε το χορό των πιτ για τους πρωτοπόρους, με τους Φερστάπεν (28ος) και Ρικιάρντο ν’ ακολουθούν. Ο Ολλανδός βγήκε μπροστά από τον Φέτελ, ο Αυστραλός πίσω του, όμως πέρασε τον πιλότο της Φεράρι (που είχε ταλαιπωρημένα ελαστικά) πολύ εύκολα.
Στον 33ο ο Χάμιλτον μπήκε για ένα «ασφαλές» πιτ, με τον Κίμι ν’ ακολουθεί στον 35ο και τον Μπότας στον 40ο. Ο Φέτελ αναγκάστηκε ν’ ακολουθήσει, καθώς ήταν εμφανές πως περίμενε όσο περισσότερο μπορούσε την βροχή, αλλά αυτή, πεισματικά, δεν ερχόταν.
Έτσι, όταν άλλαξε για 2η φορά ελαστικά μετά τον πρώτο γύρο έπεσε 5ος, πίσω από τον teammate του.
Και, κάπως έτσι, μπήκαμε στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα.
Το τέλος του «περιπάτου»
Στους εναπομείναντες 15 γύρους μετά το τέλος όλων των πιτ ο Λιούις Χάμιλτον δεν απειλήθηκε σε κανένα απολύτως σημείο και πήρε πολύ εύκολα την 65η νίκη της καριέρας του, επιστρέφοντας στην κορυφή της βαθμολογίας, από την οποία είχε πέσει στον προηγούμενο αγώνα.
Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε- μετά τις κάκιστες επιλογές του στα πρώτα grand prix του 2018- ακόμα έναν «μεστό» αγώνα και πήρε τη δεύτερη θέση, με τον Κίμι να υπενθυμίζει πως… όταν θέλει είναι πάρα πολύ γρήγορος και ν’ ανεβαίνει στο βάθρο.
Ρικιάρντο, Φέτελ (επικός αγώνας μετά την ατυχία της αρχής), Μάγκνουνσεν, Μπότας, Σάινθ, Χούλκενμπεργκ και Λεκλέρκ (τρομερή προσπάθεια από τον «γηπεδούχο») συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, από την οποία απουσίαζε ο Αλόνσο που ούρλιαξε στο team radio πως «είμαστε εκτός αγώνα, δε λειτουργεί τίποτα!».
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, λοιπόν, μετά από «αποχή» δυο grand prix πήρε την καρό σημαία και πάλι και φιγουράρει εκεί που βρίσκεται στα 3 από τα τελευταία 4 χρόνια: στην κορυφή της βαθμολογίας.
Άραγε, θα μπορέσει η Φεράρι και ο Φέτελ ν’ αλλάξουν την «παράδοση» ή όχι;
Αυτό είναι ΤΟ ερώτημα (και) για φέτος…
1) Χάμιλτον 145
2) Φέτελ 131
3) Ρικιάρντο 96
4) Μπότας 92
5) Ράικονεν 83
6) Φερστάπεν 68
7) Χούλκενμπεργκ 34
8) Αλόνσο 32
9) Σάινθ 28
10)Μάγκνουνσεν 27
11) Γκασλί 18
12) Πέρεζ 17
13) Οκόν 11
14) Λεκλέρκ 11
15) Φαντούρν 8
16) Στρολ 4
17) Έρικσον 2
18) Χάρτλεϊ 1
Βαθμολογία κατασκευαστών
2) Ferrari 214
3) Red Bull 164
4) Renault 62
5) McLaren 40
6) Force India 28
7) Haas 27
8) Toro Rosso 19
9) Sauber 13
10) Williams 4
Ακολουθήστε το goalpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις