Η μητέρα των μαχών στα δικά μας μάτια, το Ράλλυ «Γύρος του Πηλίου», σε σχέση με τη διαδρομή του, άσκηση για ικανούς. Στα μπάκετ και στην οργάνωση. Με γεγονός ότι θα βρεθούν στο Βόλο μεθαύριο Σάββατο βράδυ οι καλύτεροι αθλητές με εξαιρετικά αυτοκίνητα, περνάμε στην άλλη πλευρά του λόφου.
Το μυαλό μας ήδη στα Χάνια, όπου νοητά συναντάμε τον Πρόεδρο της ΛΑΒ, Αντώνη Σταφυλοπάτη, πρωταθλητή σε Αναβάσεις και ιδιαίτερα ικανό στο συλλογικό παιχνίδι, όπως είναι τα ράλλυ.
Αγαπητέ κ. Σταφυλοπάτη, φίλε Αντώνη, πόσο απέχει το μπάκετ του ΕVΟ, ή παλιότερα του Astra στα ράλλυ, από τη θέση του προέδρου της ΛΑΒ; Κορυφαίο Σωματείο σε πανελλήνιο επίπεδο.
Α.Σ.: Δύσκολη άσκηση. Στο μπάκετ προετοιμάζεσαι μέρες πριν ή και εβδομάδες. Όταν έρθει η ώρα μπαίνεις, δένεσαι, φοράς τα γάντια και το κράνος, και GO. Ομαδική δουλειά στην προετοιμασία, ατομική προσπάθεια για το αποτέλεσμα. Στη θέση του προέδρου έχεις να κάνεις με αρκετούς και, κυρίως, διαφορετικούς ανθρώπους. Προσπαθείς να συντονίσεις και να συντονιστείς μαζί τους. Τα «θέλω» είναι κοινά, αλλά ο τρόπος σκέψης διαφορετικός. Ομαδική η δουλειά στην προετοιμασία, αλλά και ομαδική στην εκτέλεση για το αποτέλεσμα.
Βαριά η κληρονομιά σε σχέση με ό,τι «παραλάβατε» από τον αείμνηστο Δημήτρη Γαρουφαλιά; Έχετε κρατήσει στοιχεία της προεδρίας του;
Α.Σ.: Βαριά κληρονομιά, όντως. Είναι δύσκολο να συγκριθείς με έναν άνθρωπο που ήταν τόσα χρόνια στο τιμόνι της Λέσχης. Ο καθένας όμως βάζει τη δική του πινελιά, συνδεδεμένη με την προσωπικότητά του, με το χαρακτήρα του. Έχω κρατήσει τα λόγια του βαθιά στο μυαλό μου. Ο Δημήτρης έφτιαξε μια τεράστια οργάνωση σε ανθρώπινο δυναμικό, που τολμώ να πω ότι είναι από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα. Έχουμε στελέχη και κριτές πολύ έμπειρους και ικανούς, και τους ευχαριστώ για την ανιδιοτελή προσφορά τους. Το αποδεικνύουν άλλωστε σε κάθε αγώνα. Περιουσία που πρέπει να διαφυλάξουμε, αλλά και να εξελίξουμε. Αυτός είναι και ο στόχος. Να εξελιχθεί ό,τι όμορφο διαθέτουμε και με νέα στελέχη, να δυναμώσει κι άλλο.
Τι πρέπει να αλλάξει σε σχέση με τον εκσυγχρονισμό των αγώνων; Τι σε επίπεδο σωματείων και τι στην ΟΜΑΕ;
Α.Σ.: Κακά τα ψέματα, ο εκσυγχρονισμός των αγώνων πρέπει να ξεκινήσει από την ΟΜΑΕ. Η Ομοσπονδία πρέπει να έχει την ευθύνη για αυτό. Να πορευτεί με πλάνο, να βάλει προδιαγραφές στα σωματεία για τη διοργάνωση των αγώνων, να επιβραβεύει τα σωματεία που ανταποκρίνονται. Μόνο έτσι θα έρθει η αναβάθμιση. Όποιοι μπορούν…
Με το νέο νόμο περί ομοσπονδιών, οι οδηγοί θα έχουν εκπρόσωπό τους στο ΔΣ. Θα καταφέρει ο χώρος μας να προσαρμοστεί;
Α.Σ.: Το να εκπροσωπούνται οι οδηγοί στο ΔΣ της ΟΜΑΕ είναι απόλυτα σωστό. Μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει. Ο χώρος είναι υποχρεωμένος να προσαρμοστεί στα δεδομένα αυτά για να πάει μπροστά.
Γνώμη μου, και ως πρώην προέδρου του Συνδέσμου, πως ο ΣΟΑΑ όπως έχει εξελιχθεί δεν εκφράζει την πλειονότητα των οδηγών. Το σχόλιό σας;
Α.Σ.: Θα περίμενα από τον ΣΟΑΑ να είναι ένα ανοιχτό κλαμπ για τη στήριξη όλων των οδηγών. Δυστυχώς, όμως, κάποιοι προσπαθούν να το κρατήσουν κλειστό. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχουν καταφέρει να έχουν και σωστή εκπροσώπηση στην ΟΜΑΕ. Χαρακτηριστικό της κατάστασης σε σχέση με την εκπροσώπηση των οδηγών είναι ότι υπάρχουν σωματεία που έχουν εγγεγραμμένους περισσότερους αθλητές-μέλη από ό,τι ο ΣΟΑΑ.
Θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε για τη μικρή χρονικά θητεία σας στο ΔΣ της ΟΜΑΕ, όπου κύριος πήγατε και κύριος φύγατε, όπως και για διάφορα κενά που έχουμε σε σχέση με την Πορταριά.
Α.Σ.: Όπως λες, κύριος μπήκα στην ΟΜΑΕ και κύριος έφυγα. Δε θα ήθελα να το χαλάσω αυτό, και γι’ αυτό δε θέλω να απαντήσω. Δεν είναι της παρούσης. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου, και εάν κατάλαβα καλά, μιλάς για την καταγγελία τρεις μέρες πριν από τον αγώνα περί Covid-19… Δε γνωρίζω τον καταγγέλλοντα, αλλά σίγουρα δεν πρόκειται για λάτρη των αγώνων αυτοκινήτου. Άποψή μου, ότι ήθελε να κάνει κακό στους αγώνες Αναβάσεων, και μόνο στους αγώνες Αναβάσεων.
Ράλλυ Κένταυρος μεθαύριο. Πώς αισθάνεστε; Από αθλητής, πρόεδρος-οικοδεσπότης.
Α.Σ.: Καμαρώνω. Νιώθω πολύ όμορφα. Καταφέραμε να σχεδιάσουμε εν μέσω πανδημίας έναν αγώνα που είχε να γίνει τρία ολόκληρα χρόνια και όπου, εάν το τελευταίο διάστημα δεν υπήρχε αυτή η έξαρση κρουσμάτων, θα βλέπαμε έναν πολύ μεγαλύτερο αριθμό συμμετοχών. Εδώ είναι και η διαφορά σε σχέση με το μπάκετ, όπως σχολιάσαμε παραπάνω. Όπως ξέρεις, πριν από περίπου ενάμιση μήνα διοργανώσαμε την Επετειακή 40ή Ανάβαση Πορταριάς. Είναι απίστευτο το κλίμα που ζήσαμε μετά το τέλος του αγώνα από όλους τους συμμετέχοντες. Οργάνωση που τολμώ να πω ότι άγγιξε το τέλειο. Αυτό προσδοκούμε και για το Ράλλυ Κένταυρος. Να κάνουμε μια τέλεια διοργάνωση και να ευχαριστηθούν όλοι. Έχουμε, έχω όραμα για το μέλλον, με πλάνο που ταιριάζει με το μέγεθος της ΛΑΒ.
Ο σχεδιασμός του αγώνα έχει πάρει τα εύσημα και από ανταγωνιστές και από συνήθεις γκρινιάρηδες… Το σχόλιό σας;
Α.Σ.: Όπως σχολίασα και παραπάνω, έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια. Κάνουμε για πρώτη φορά νυχτερινή διαδρομή, και μάλιστα τη φημισμένη της Ανάβασης Πορταριάς. Αλλάξαμε λίγο τη φιλοσοφία του «Κένταυρος», και φέτος το 60% των αγωνιστικών χιλιομέτρων είναι κατηφόρα. Μειώσαμε τις απλές διαδρομές, ενώ αυξήσαμε τα αγωνιστικά χιλιόμετρα διατηρώντας τη βάση μας ίδια. Ναι, έχουμε εισπράξει παρά πολύ θετικά σχόλια και ευχαριστούμε πολύ.
Αποτέλεσμα συλλογικής σκέψης; Πώς λειτουργείτε;
Α.Σ.: Συλλογική σκέψη δύσκολα προκύπτει. Ιδέες και εμπειρία έχουμε όλοι. Αυτά αξιοποιούμε κατόπιν της μεταξύ μας διαβούλευσης και βγαίνει το αποτέλεσμα.
Αξιοποιείτε τη δυναμική του ΔΣ;
Α.Σ.: Εννοείται. Όπως προανέφερα, διαθέτουμε έμπειρη και δυνατή ομάδα. Είναι σαφές. Αξιοποιείς όλα τα όπλα σου.
Αφουγκράζεστε τα «θέλω» και τα «πρέπει» των αθλητών;
Α.Σ.: Τουλάχιστον, προσπαθούμε. Δεν είναι το πιο εύκολο. Θέλουμε να κάνουμε πολλά και προσπαθούμε ώστε να είναι ικανοποιημένοι. Πιστεύω ότι τα καταφέρνουμε.
«Φιλοξενήστε» μας στο τραπέζι του ΔΣ ή σε μια συνεδρίαση της οργανωτικής επιτροπής.
Α.Σ.: Δε θα ήθελες. Αστειεύομαι. Είναι εμπειρία. Πραγματικά όμως θα σε καλέσω. Έχει ενδιαφέρον, ειδικά όταν πλησιάζει η οργάνωση κάποιου αγώνα. Το υπόλοιπο διάστημα τα ΔΣ κυλούν ομαλά και δημιουργικά, με τη διαχείριση της καθημερινότητας και το βλέμμα στο μέλλον.
Μεθαύριο στον αγώνα, πόσα στελέχη και κριτές θα αξιοποιηθούν;
Α.Σ.: Όλη η δύναμη που θα χρησιμοποιηθεί είναι περίπου στα 60 στελέχη-κριτές.
Οι χορηγοί της προσπάθειας; Ποιοι υποστηρικτές του Πρωταθληματικού Ράλλυ Κένταυρος 2020;
Α.Σ.: Traffic oil & Mr Fast της Οικογένειας Τσολακίδη, Mercedes Benz Ν. Βούρδας & Υιοί ΑΕ (μια νέα συνεργασία!), Ιδιωτικό ΚΤΕΟ Βόλου (μαζί μας τα τελευταία χρόνια), Food Service Καρακατσάνης, Ελαστικά Αντωνοβαρδάκης, Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων Τσεκλίδης Γρηγόρης, Δήμος Βόλου και ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ. Με την ευκαιρία, είναι σημαντικό να επισημάνουμε την υποστήριξη από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, και ειδικά την ΠΕ Μαγνησίας και Σποράδων. Κλειδί της επιτυχίας των αγώνων που διοργανώνουμε είναι η σημαντική βοήθεια της Περιφέρειας συνολικά. Είναι τεράστια η βοήθεια που μας παρέχουν. Το κυριότερο είναι τα έργα σε υποδομές, όπως ασφαλτοστρώσεις, η τοποθέτηση σε μπαριέρες κ.ά. Το κυριότερο: Είναι δίπλα μας στο πλάνο μας για τη διοργάνωση ενός διεθνούς αγώνα.
Σε κουράσαμε, να ολοκληρώσουμε. Αντώνη, με το χέρι στην καρδιά, έχουν διεθνή προοπτική η Πορταριά και το Κένταυρος;
Α.Σ.: Με το χέρι στην καρδιά και ευθύνη: ΝΑΙ! Το θέλουμε πολύ και μπορούμε. Το θέλει το Πήλιο και μπορεί.
Να ευχηθούμε για έναν ωραίο αγώνα από υπέροχους με εμπειρία και αίσθημα ευθύνης για εξαιρετικούς, όπως είναι όλοι οι συμμετέχοντες.
Α.Σ.: Ευχαριστούμε πολύ.
πηγή: 4troxoi
Ακολουθήστε το goalpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις