Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα μπορεί και να χαρακτηριστεί ως ένα «χρυσωρυχείο».
Είναι το τουρνουά που παράγει τα περισσότερα έσοδα, ξεπερνώντας ακόμη και το Champions League, καθώς και κάθε άλλη διοργάνωση!
Τα τηλεοπτικά δικαιώματα φτάνουν το 1 δις 440.000.000 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το εμπορικό του κομμάτι ανέρχεται στα 568 εκατομμύρια ευρώ, όπως αποτυπώνεται στα οικονομικά στοιχεία της UEFA.
Σε αυτά τα νούμερα θα πρέπει να προστεθούν τα 300 εκατομμύρια ευρώ από πωλήσεις εισιτηρίων και τα επιπλέον έσοδα που σχετίζονται με τα στάδια, που μπορούν να φτάσουν τα 100 εκατομμύρια ευρώ, ανεβάζοντας τα συνολικά έσοδα κοντά στα 2, 5 δις!
Μετά την πανδημία και την ιδιαίτερη κατάσταση μέσα στην οποία διεξήχθη το 2021 το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, οι αριθμοί αυξήθηκαν, όπως και τα έσοδα επίσης.
Και είναι αλήθεια ότι ενώ η οργάνωση από την πλευρά της UEFA ήταν τέλεια, από τη μεριά της Γερμανίας, ως οικοδέσποινας χώρας του τρέχοντος τουρνουά, δε συνέβη το ίδιο.
Η ανώτατη αρχή του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου μοιράζει αυτά τα έσοδα σε ομοσπονδίες και συλλόγους.
Δίχως τη δομή αυτών, αυτά τα τουρνουά δεν θα υπήρχαν, και η UEFA γνωρίζει ότι η φροντίδα της ποδοσφαιρικής πυραμίδας είναι η βάση της επιτυχίας.
Πώς συμμετέχουν οι παίκτες σε όλα αυτά;
Η UEFA δεν δίνει απευθείας χρήματα στους ποδοσφαιριστές.
Σε αυτή την περίπτωση, οι ομοσπονδίες είναι αυτές που διαπραγματεύονται τις αποκαλούμενες πριμοδοτήσεις για κάθε συμμετοχή.
Τα χρήματα από τη φάση των «8» και μετά
Για παράδειγμα στην Ισπανία, τα πριμ (πέραν των ημερήσιων αποζημιώσεων για τις συμμετοχές) δίνονται εφόσον η ομάδα προχωρήσει μετά τη φάση των ομίλων.
Είναι απαίτηση από την ποδοσφαιρική ομοσπονδία της χώρας, ως ελάχιστο σημείο εκκίνησης, το οποίο θεωρείται σχεδόν ως υποχρέωση.
Σε αυτή την περίπτωση, οι πριμοδοτήσεις κατανέμονται αναλογικά με τα έσοδα της RFE κατά τη διάρκεια του Euro, με ένα ποσοστό που κλίνει περισσότερο υπέρ της ομοσπονδίας και όχι των διεθνών.
Το τελικό πριμ για κάθε παίκτη μπορεί να φτάσει τις 400.000 ευρώ, χρήματα που θα προέρχονται από τα 28,25 εκατομμύρια ευρώ που η ομοσπονδία ποδοσφαίρου της χώρας θα εισπράξει σε περίπτωση κατάκτησης του τροπαίου από την «φούρια ρόχα».
Ξεκινούν με τα 9,25 εκατομμύρια ευρώ για την πρόκριση στη φάση των ομίλων, συν το εκατομμύριο για κάθε νίκη εκεί, συν το 1,5 εκατομμύριο για την πρόκριση στους «8» και άλλα 2,5 εκατομμύρια για την είσοδο στους προημιτελικούς.
Συνολικά, μέχρι τώρα η εθνική ομάδα έχει ήδη συγκεντρώσει 16,25 εκατομμύρια ευρώ.
Για τους ποδοσφαιριστές, η πρόκριση στους οκτώ σημαίνει 180.000 ευρώ, ποσό που αυξάνεται κατά 75.000 ευρώ για την πρόκριση στους προημιτελικούς και φτάνει τις 300.000 ευρώ για τη συμμετοχή στην τετράδα.
Τίποτα, βέβαια, δε συγκρίνεται με το πριμ της Γεωργίας, που σύμφωνα με τις αναφορές των ΜΜΕ θα φτάσει τα 10 εκατομμύρια ανά παίκτη μόνο για την πρόκριση στη φάση των ομίλων, ενώ θα προστίθετο το ίδιο ποσό για τυχόν νίκη επί της Ισπανίας (κάτι που δε συνέβη).
Ο ομοσπονδιακός προπονητής Λουίς ντε λα Φουέντε και το τεχνικό επιτελείο, επίσης συμμετέχουν στα πριμ, απέχοντας πολύ από τις 600.000 ευρώ που πήραν οι παγκόσμιοι πρωταθλητές στη Νότια Αφρική.
140 εκατομμύρια ευρώ για τους συλλόγους
Οι σύλλογοι επίσης συμμετέχουν στα χρήματα που εισπράττει η UEFA.
Δεν θα φτάσουν, βέβαια, τα 331 εκατομμύρια ευρώ που μοιράζονται στις ομοσπονδίες, αλλά σε αυτούς θα μοιραστούν 140 εκατομμύρια ευρώ.
Στις κορυφαίες λίγκες της Ευρώπης, το ημερήσιο έσοδο ανά παίκτη κατά τη διάρκεια του τουρνουά είναι 10.000 ευρώ.
Επιπλέον, η UEFA μοιράζει σχεδόν το σύνολο των εσόδων της, αφού αφαιρεθούν τα λειτουργικά έξοδα.
Το πρόγραμμα HatTrick (αναπτυξιακό πρόγραμμα της UEFA) και οι υπόλοιπες ομοσπονδίες θα λάβουν 571 εκατομμύρια ευρώ.
Οι διαιτητές θα λάβουν αποζημίωση 5.000 ευρώ ανά αγώνα στη φάση των ομίλων, που θα αυξηθεί στα 10.000 ευρώ στις φάσεις των νοκ άουτ αναμετρήσεων.
Όσον αφορά τους βοηθούς και τους τέταρτους διαιτητές, η αποζημίωσή τους θα είναι 2.500 ευρώ στη φάση των ομίλων και 5.000 ευρώ από τη φάση των «8» και μετά.
«Βροχή» χορηγών
Μέχρι και 14 εταιρείες έχουν συνεργαστεί με την UEFA για το διαφημιστικό πάνελ.
Το Κατάρ συνεχίζει ως μία από τις κύριες χορηγούς, αυτή τη φορά με την Visit Qatar, η στοιχηματική εταιρεία Betano, τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα BYD, δύο brands του ομίλου Alibaba (Aliexpress και Alipay+) και οι γερμανικές εταιρείες Lidl και Engelbert Strauss.
Οι «πιστοί συνοδοιπόροι» Adidas και Coca-Cola συμπεριλαμβάνονται επίσης στη λίστα.
Ακόμη, υπάρχουν γερμανικές εταιρείες όπως η Deutsche Bahn (DB), η Deutsche Telekom, η ζυθοποιία Bitburger, η ασφαλιστική Ergo και η κρεατοβιομηχανία Wiesenhof.
monobala.gr
Ακολουθήστε το goalpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις