«Nada pode me separar do amor de Deus» αναγράφεται στον τάφο του. «Τίποτα δεν μπορεί να με χωρίσει από την αγάπη του Θεού». Τίποτα δεν θα χωρίσει ποτέ τον Άιρτον Σένα από την αγάπη των ανθρώπων. Σκοτώθηκε την 1η Μαΐου 1994.
«Αν τύχει ποτέ και έχω ένα ατύχημα που μπορεί να μου κοστίσει τη ζωή, καλύτερα να είναι μία κι έξω. Δεν θέλω να ζήσω σε αναπηρική πολυθρόνα. Ούτε θέλω να μπω στο νοσοκομείο υποφέροντας από σοβαρά τραύματα». Μια και έξω έφυγε. Όπως ήθελε.
Λίγα λεπτά πριν αρχίσει ο αγώνας, εκείνη την Πρωτομαγιά στην Ίμολα, έδειχνε… χαμένος.
Το κλίμα ήταν βαρύ αφού στα δοκιμαστικά είχε βρει τραγικό θάνατο ο Αυστριακός Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ όταν έχασε τον έλεγχο της Simtek του και καρφώθηκε στις προστατευτικές μπαριέρες. Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση όταν με την Jordan του είχε επίσης ένα σοβαρό ατύχημα.
Δεν είχε ήλιο εκείνη την Πρωτομαγιά. Η βροχή έγινε γρήγορα καταιγίδα και η εκκίνηση καθυστερούσε σημαντικά. Οι οιωνοί έγιναν ακόμη χειρότεροι όταν το αυτοκίνητο του Πέδρο Λάμι χτύπησε με αυτό του Λέτο και από την σύγκρουση εκτοξεύθηκαν κάποια λάστιχα και τραυματίστηκαν πέντε θεατές. Η πίστα καθαρίστηκε…
Τα φώτα έσβησαν, ο Σένα ήταν στην pole position.
Ο αγώνας είχε μπει στον 7ο γύρο. Ο Σένα ήταν επικεφαλής με τον Μίκαελ Σουμάχερ να τον πιέζει. Θέλοντας να διευρύνει κι άλλο την διαφορά από τους διώκτες του, δεν έπαιρνε το πόδι του από το γκάζι. Μπήκε στην ευθεία, είχε εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στο αυτοκίνητο του.
Τον πρόδωσαν και τα δύο. Στην στροφή Ταμπουρέλο, με 300+ χιλιόμετρα, τα φρένα στρίγκλισαν, η Williams καρφώθηκε με ιλιγγιώδη ταχύτητα στον τοίχο. Σιωπή! Εκατομμύρια παγωμένα μάτια σε όλο τον κόσμο παρακολουθούσαν με σπαρακτική αγωνία τις φοβερές εικόνες, προσδοκώντας να τον δουν να βγαίνει αλώβητος.
Ο χρόνος σταμάτησε στις 14:17. Η FW16 καταστράφηκε. Ο κόσμος πάγωσε. Οι γιατροί ανασύρουν τον Σένα αναίσθητο και με ελικόπτερο μεταφέρεται στο νοσοκομείο Maria Fiandri. Χάνει πολύ αίμα και είναι σχεδόν σε κωματώδη κατάσταση… Ο Σένα είναι αμετάκλητα νεκρός.
«Θυμάμαι, σήκωσε τα βλέφαρά του. Βλέποντας τις κόρες των ματιών του κατάλαβα αμέσως ότι είχε υποστεί βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Τον βγάλαμε από το κόκπιτ και τον ακουμπήσαμε προσεκτικά στο έδαφος. Μόλις το κάναμε, αναστέναξε. Εκείνη τη στιγμή ένιωσα την ψυχή του να βγαίνει. Μπορούσα να ακούσω τον παλμό του, αλλά ήξερα ότι δεν θα τα καταφέρει» θυμάται ο επικεφαλής του ιατρικού επιτελείου της FIA, Σιντ Γουότκινς που βρέθηκε δίπλα του λίγα λεπτά μετά το δυστύχημα.
Στις 18:40 ανακοινώθηκε ο θάνατός του…
Σε ηλικία 34 χρόνων, ο μεγαλύτερος σύγχρονος πιλότος της Φόρμουλα 1, πέρασε στην αιωνιότητα. Κανένας δεν υπήρξε ποτέ σαν αυτόν. Κανένας δεν ξεπέρασε ποτέ τις συμβάσεις της επίγειας ζωής για να γίνει θεός.
Εσωστρεφής, μοναδικός, μελαγχολικός, ασυμβίβαστος, αντισταρ, ναι ήταν όλα αυτά, έγραψε την ιστορία του και παραμένει σημείο αναφοράς 24 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό του. Γεννήθηκε στις 21 Μαρτίου 1960 στο Σάο Πάουλο. Γόνος εύπορης οικογένειας, αφιέρωσε τη σύντομη ζωή του στην πραγματοποίηση του εφηβικού του ονείρου, να καταρρίψει το ρεκόρ των πέντε παγκόσμιων τίτλων του Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, τον οποίο ο ίδιος θεωρούσε τη μεγαλύτερη φυσιογνωμία στον χώρο της Φόρμουλα 1.
Ο πατέρας του, Μίλτον ντα Σίλβα, είχε μια πετυχημένη επιχείρηση με ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Η μητέρα του ονομαζόταν Νέιντε Σένα. Το δικό της επίθετο θα τον έκανε γνωστό σε όλο τον πλανήτη, θα τον έκανε θρύλο. Το ντα Σϊλβα του πατέρα του ήταν τόσο κοινότυπο. Ο Άιρτον ήθελε να ξεχωρίζει.
Στα τέσσερά του ειχε το πρώτο καρτ, του το έφτιαξε ο πατέρας του. Στα 10 του πήρε το πρώτο αγωνιστικό καρτ, το 1973, σε ηλικία 13 χρόνων, πήρε μέρος στον πρώτο του αγώνα, το 1984 ήταν πια πιλότος στη Φόρμουλα 1. Από την Toleman, στη Lotus, στη McLaren Honda, στη Williams. Τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Ο πιο ταλαντούχος… Και έμελλε να γίνει ένας αδικοχαμένος ήρωας. Ένας μύθος στη ζωή του, ένας θρύλος μετά τον θάνατό του.
Η συνέχεια του αφιερώματος εδώ: http://www.sdna.gr/monimes-stiles/san-simera/article/461308/airton-sena-eis-mnimin-pics-vids
Ακολουθήστε το goalpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις