Επιμέλεια: Γιώργος Αποστολακόπουλος
Δεν θα μπορούσε να γίνει μικρότερη εισαγωγή για τον Αντώνη Σταφυλοπάτη, ο οποίος κατάφερε μέσα στα λίγα σχετικά χρόνια, που ασχολείται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, να συμπεριλαμβάνεται στους κορυφαίους οδηγούς του.
Ποιος είναι όμως ο άνθρωπος Αντώνης Σταφυλοπάτης, γιατί δηλώνει φανατικά «Θεσσαλός» αν και βέρος Αθηναίος, πώς και πότε έγινε την πρώτη του επαφή με αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τι θα πρέπει να περιμένουμε από τον αθλητή της Λ.Α.Β. στην Ανάβαση Πορταριάς αλλά και στους επόμενους αγώνες του;
Όλες οι απαντήσεις σε μία απολαυστική συνέντευξη του Αντώνη Σταφυλοπάτη στο goalpost.gr:
«Η καταγωγή και η μόνιμη κατοικία μου ήταν στην Αθήνα. Το 2003 μου έγινε πρόταση από την εταιρία ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ, στην οποία εργαζόμουν ήδη για δέκα χρόνια, να αναλάβω τη γενική διεύθυνση της OPEL ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ (τότε υπήρχε μόνο η OPEL ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ) στα τέσσερα καταστήματα της Θεσσαλίας, στους τέσσερις νομούς. Με μεγάλη χαρά δέχθηκα καθώς στην περιοχή είχα αρκετούς φίλους, συν ότι πρόκειται για μία περιοχή με εύκολη πρόσβαση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μπορεί η περιοχή να είναι πολύ όμορφη, όμως δεν είναι καθόλου εύκολο για κάποιον που έχει γεννηθεί στην Αθήνα κι έχει ζήσει σ’ αυτή για 38 χρόνια, να πάρει την απόφαση να πάει να ζήσει σε μία άλλη πόλη, έχοντας μάλιστα και μία οικογένεια που έχει συνηθίσει σ’ έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής. Το πρώτο διάστημα ήταν λίγο σοκαριστικό και περισσότερο για την οικογένειά μου».
«Λατρεμένο μέρος το Πήλιο»
«Μετά το πρώτο εξάμηνο καταφέραμε να αρχίσουμε να προσαρμοζόμαστε και να μπαίνουμε σε μία καλή σειρά. Μετά από ένα χρόνο περίπου, ενώ κάθε σαββατοκύριακο κατεβαίναμε Αθήνα, αρχίσαμε να αραιώνουμε τις επισκέψεις μας στην πρωτεύουσα. Το 2008 έγινα και ιδιοκτήτης μίας κατοικίας στο Πήλιο, οπότε έδεσε περισσότερο το “γλυκό”. Πάντα μου άρεσε το Πήλιο. Ήταν μία περιοχή που επισκεπτόμουν πολύ συχνά από την ηλικία των 20 ετών. Για μένα είναι ίσως το πιο λατρεμένο μέρος. Ο συνδυασμός βουνού και θάλασσας είναι μοναδικός. Από τότε, κάποιες μέρες της εβδομάδας τις περνάμε στη Λάρισα και κάποιες στον Βόλο. Πολιτογραφηθήκαμε Θεσσαλοί πλέον και δεν βλέπω να υπάρχει περίπτωση να ξαναγυρίσουμε στην Αθήνα»
Για τις διαφορές στην καθημερινότητα της Αθήνας και μίας πόλης όπως η Λάρισα ή ο Βόλος
«Αυτό που πραγματικά μου έκανε τρομερή εντύπωση στην αρχή, ήταν η ευκολία να συναντήσεις κάποιον. Θυμάμαι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, όταν με πήρε ένας φίλος το μεσημέρι στη δουλειά και μου είπε να πάμε να πιούμε ένα τσίπουρο. Αν και μου έκανε εντύπωση πως μπορείς να κανονίσεις κάτι για το άμεσο μέλλον γιατί στην Αθήνα για να βγούμε έξω το κανονίζαμε τρεις μέρες πριν, του είπα πως θα είμαι εκεί σε μιάμιση ώρα. Μου απάντησε πως για να πάω μέχρι το σπίτι μου, χρειάζομαι πέντε λεπτά, για να κάνω ένα ντους, άλλα δέκα λεπτά και για να πάω στο μαγαζί ακόμη πέντε λεπτά, οπότε συνέχισε “σε περιμένω σε 20 λεπτά στο τάδε μαγαζί”. Τότε συνειδητοποίησα πόσο πιο απλή και γρήγορη είναι η μετακίνηση σε μία πόλη όπως η Λάρισα ή ο Βόλος.
Επίσης οι άνθρωποι που ζουν εκτός Αθήνας είναι πιο φιλικοί, λιγότερο καχύποπτοι και σ’ αυτό διευκολύνεσαι πολύ για να δημιουργείς σχέσεις, αν και πρόκειται για πολύ δύσκολο πράγμα. Πλέον την επαρχία δεν θα την άλλαζα σε σχέση με την Αθήνα»
Για την πρώτη του επαφή με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
«Πάντα είχα το “σαράκι” να τρέξω και ν’ ασχοληθώ με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό όμως δεν είχα την οικονομική άνεση ούτε καν να δοκιμάσω τις δυνατότητές μου. Το 2006 μου δόθηκε η δυνατότητα να δοκιμάσω στη Λάρισα σε κάποιες πίστες καρτ. Μ’ ένα αυτοκίνητο της εταιρίας, βγάλαμε τα καθίσματα, βάλαμε και τέσσερα λάστιχα και στον πρώτο αγώνα που κάναμε, ήρθα δεύτερος στην κατηγορία μου. Στον επόμενο αγώνα, με κάποιες βελτιώσεις στο αυτοκίνητο, πήρα την πρώτη θέση. Δοκίμασα και σε κάποιους αγώνες στην Αθήνα, πετυχαίνοντας νίκες κι εκεί, οπότε σιγά σιγά φτάσαμε στο 2010 όπου αποφασίσαμε να κατέβουμε στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα Rally, με μία επιλογή περίεργη για πολλούς. Ένα OPEL ASTRA OPC, δικίνητο τούρμπο, οπότε έμπαινε στην κατηγορία με τα μεγάλα αυτοκίνητα, τα EVO κλπ. Ξέραμε ότι δύσκολα θα μπορούσαμε να καταφέρουμε κάτι, όπως ξέραμε ότι θα προκαλέσουμε θετική εντύπωση αν πηγαίναμε καλά. Τα καλά αποτελέσματα που είχαμε προκάλεσαν το ενδιαφέρον και είχαμε αρκετή προβολή, σ’ έναν χώρο που είναι απαραίτητη για να προχωρήσεις. Το διασκεδάζαμε, βελτιωνόμασταν και συνεχίζαμε».
«Εντονότερο το ενδιαφέρον στις Αναβάσεις»
«Κάποια στιγμή αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τις αναβάσεις καθώς το ενδιαφέρον ήταν εντονότερο και τις παρακολουθούσε περισσότερος κόσμος. Η προβολή είναι μεγαλύτερη καθώς η διαδρομή είναι μικρότερη και πιο συγκεντρωμένη. Οπότε από το 2016 στραφήκαμε συστηματικά στις αναβάσεις. Συμμετέχουμε στη κατηγορία FormulaSaloon, η οποία θεωρούμε πως είναι μία πολύ αναπτυσσόμενη κατηγορία. Κερδίσαμε τον τίτλο στα δικίνητα της Formula Saloon για το 2016, όπως επίσης πήραμε τη 2η θέση της γενικής στην γενική της κατηγορίας. Οι επιτυχίες μας ανέβασαν το ηθικό και μας έδωσαν δύναμη να συνεχίσουμε. Το 2017 εξελίξαμε το αυτοκίνητο κατεβάζοντας εντυπωσιακά τους χρόνους. Το αυτοκίνητο είναι πολύ ανταγωνιστικό, σε επίπεδο κορυφαίων χρόνων πλέον. Σκοπός μας είναι να συνεχίσουμε στο πρωτάθλημα των αναβάσεων και το 2018 με στόχο πάντα την κορυφή».
Για την πρώτη επαφή και την σχέση του με τη Λέσχη Αυτοκινήτου Βόλου
«Στην περιοχή της Θεσσαλίας το 2010, που έπρεπε να βγάλω αγωνιστική άδεια, δεν υπήρχε άλλη αντίστοιχα μεγάλη λέσχη (τουλάχιστον στη Λάρισα και στον Βόλο). Υπήρχε η Λέσχη Αυτοκινήτου Βόλου και κάποιες άλλες μικρότερες. Η Λ.Α.Β. είναι από τις μεγαλύτερες λέσχες στην Ελλάδα και διοργανώνει από τους καλύτερους αγώνες. Συνεργασία με τη Λέσχη είχαμε και πριν γίνω μέλος της, δίνοντας αυτοκίνητα για το Ράλι Κένταυρος και την Ανάβαση Πορταριάς. Μην ξεχνάμε ότι ένας αγώνας έχει πολύ μεγάλα κοστολόγια τα οποία ο πολύς ο κόσμος δεν τα γνωρίζει. Έτσι αναπτύχθηκε μία σχέση εμπιστοσύνης. Τους θεωρώ επαγγελματίες στη δουλειά τους οπότε δύσκολα θα πήγαινα σε άλλη λέσχη».
Για τους στόχους στην 37η Ανάβαση Πορταριάς “Aegean ΚΑΡΑΛΗΣ”
«Αρχικά το πρόγραμμα έλεγε ότι ένας τερματισμός στην Ανάβαση Ομαλού μας εξασφάλιζε τον τίτλο. Είχαμε προγραμματίσει να πάμε ήρεμα, να τερματίσουμε σε μία οποιαδήποτε θέση να κατακτήσουμε τον τίτλο και να έρθουμε στην Πορταριά για να προσπαθήσουμε να κάνουμε το απόλυτο ρεκόρ για το αυτοκίνητο. Αυτό δυστυχώς ανατράπηκε στον Ομαλό γιατί ενώ ο προγραμματισμός ήταν να πάω αργά, βλέποντας τον κόσμο δεν μπορούσα να αφήσω το πόδι από το γκάζι, πίεσα το αυτοκίνητο πάρα πολύ και ήρθε η άτυχη στιγμή που μπορεί να οφείλεται σε μένα, μπορεί να ήταν και κατασκευαστικό ελάττωμα, μπορεί να ήταν και τα δύο».
«Δεν θα κάνω “βόλτα” στην Πορταριά»
«Η απόφαση να κυνηγήσουμε στην Πορταριά τον ταχύτερο χρόνο παραμένει. Δεν γίνεται να πάω “βόλτα” στην Πορταριά. Προτιμώ να χάσω το πρωτάθλημα παρά να κάνω αγώνα τακτικής. Δεν έχω κάνει στη ζωή μου αγώνα τακτικής, όπως δεν το έκανα και στον Ομαλό. Το σίγουρο είναι πως δεν θα πάω αργά. Θα προτιμήσω το θέαμα από τους βαθμούς. Άλλωστε στον κόσμο αυτό που μένει είναι το θέαμα».
Η στιγμή που τον έχει σημαδέψει θετικά στα χρόνια που ασχολείται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
«Αν και οι καλές στιγμές είναι πολλές είναι μία που την ξεχωρίζω και τη θυμάμαι με πολύ χαρά. Σ’ ένα από τα ράλι Όρθρυς, δεν ξέρω τι μας είχε πιάσει εκείνη τη μέρα αλλά πηγαίναμε δαιμονισμένα γρήγορα και είχανε φτάσει οι αντίπαλοι, αυτοί που δεν μπορούσαμε να τους κοιτάξουμε στα ίσια με τίποτα και λόγω των διαφορετικών αυτοκινήτων και δυνατοτήτων, να κάθονται στον τερματισμό μετά από κάθε σκέλος, περιμένοντας τον χρόνο που θα κάνουμε. Τους είχαμε μεταφέρει τόση πίεση και αυτό ήταν απίστευτο. Τελικά είχαμε κατακτήσει τη δεύτερη θέση και συγκεκριμένα τότε πρώτος ήταν ο Νικολόπουλος μ’ ένα EVO. Θυμάμαι που ήρθε και μας συνεχάρη και όλο αυτό ήταν πολύ έντονο συναισθηματικά και μου έχει μείνει».
Τα μήλα κάτω από τη μηλιά…
«Επίσης αυτό που μου έχει προκαλέσει έντονα συναισθήματα είναι να βλέπεις τα δύο σου παιδιά να αγαπούν και να ασχολούνται ενεργά με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όντας παράλληλα και άριστοι μαθητές. Ο μεγάλος μου γιος από του χρόνου θα ξεκινήσει πιο ενεργά, λαμβάνοντας μέρος σε κάποιους αγώνες με το δικό μου αυτοκίνητο. Πιο εντυπωσιακό ακόμη είναι ότι τον ίδιο δρόμο διάλεξε και η κόρη μου που από την ηλικία των επτά ετών τρέχει με καρτ. Στην αρχή πιο περιστασιακά αλλά πλέον έχουμε φτάσει στο σημείο να πηγαίνουμε κάθε Σάββατο στην Αθήνα να κάνει προπόνηση με αγωνιστικό καρτ. Ξεκίνησε φέτος να τρέχει Πανελλήνιο πρωτάθλημα και βρίσκεται στην πεντάδα παρά κάποιες ατυχίες που είχε σε κάποιους αγώνες. Είναι παθιασμένη μ’ αυτό που κάνει και θέλει να τρέχει παντού. Για αυτούς που γνωρίζουν καταλαβαίνουν πως για ένα κορίτσι δεν είναι καθόλου εύκολο αυτό».
Τα οφέλη για την περιοχή από αθλητικές εκδηλώσεις όπως η Ανάβαση Πορταριάς
«Το Πήλιο είναι πανέμορφο χωρίς καμία αμφιβολία. Όμως για να το γνωρίσει κάποιος πρέπει να έρθει τουλάχιστον μία φορά. Κάποιοι το γνώρισαν μέσω των αγώνων αυτοκινήτου. Το να κλείσουμε μία μέρα τη διαδρομή από τον Βόλο στην Πορταριά είναι το ελάχιστο κακό που μπορείς να κάνεις σ’ ένα βουνό, το οποίο έχει να πάρει μόνο καλά από μία τέτοια εκδήλωση. Εγώ χαίρομαι που, τουλάχιστον στα χρόνια που τρέχω, δεν έχουν δημιουργηθεί προβλήματα. Αντίθετα έχω δει σε άλλα βουνά που προκειμένου να μην χάσουν πέντε ευρώ, έχουν δημιουργήσει προβλήματα σε αγώνες. Χαίρομαι που οι Βολιώτες έχουν αγκαλιάσει αυτόν τον αγώνα. Χαίρομαι που οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της Πορταριάς βλέπουν το όφελος, γιατί αν δεν το έβλεπαν θα είχαν αντιδράσει. Εύχομαι πραγματικά να τους δώσει περισσότερα πράγματα ο αγώνας. Θα μπορούσε ο αγώνας να γίνει σε βουνό που δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα αλλά εκεί κανείς δεν θα πάρει το όφελος».
«Ανάγκη για περισσότερη προβολή»
«Το επόμενο δίμηνο η Θεσσαλία φιλοξενεί μία δυνατή σειρά αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η Ανάβαση Πορταριάς, το Ράλι Λάρισας, η Ανάβαση Ελασσόνας και το Ράλι Κένταυρος. Εύχομαι να κυλήσουν όλα ομαλά, να υπάρξουν περισσότερες συμμετοχές σε όλους τους αγώνες ώστε και οι λέσχες να γίνουν πιο βιώσιμες, γιατί είναι δύσκολες οι εποχές. Θέλουμε περισσότερη προβολή, υπάρχει ανάγκη για περισσότερη προβολή και εδώ θα ήθελα να σημειώσω πως το ΑΣΤΡΑ όπως και το goalpost.grείναι από τα μέσα ενημέρωσης που έχουν αγκαλιάσει τους αγώνες της Μαγνησίας. Χρειάζεται όμως ακόμη περισσότερη προβολή και από πιο κεντρικά μέσα ενημέρωσης γιατί οι αγώνες αυτοκινήτου, μόνο οφέλη δίνουν και μην ξεχνάμε πως πίσω από αυτό το μηχανοκίνητο σπορ, υπάρχει μία ολόκληρη κατηγορία επαγγελματιών που επιβιώνει. Υπάρχουν επιχειρήσεις που υπάρχουν μέσα από το συγκεκριμένο σπορ. Τέλος, είναι βέβαιο πως τέτοιου είδους αγώνες βοηθάνε τον τουρισμό μίας περιοχής»
O Αντώνης Σταφυλοπάτης θα συμμετάσχει στην 37η Ανάβαση Πορταριάς “Aegean ΚΑΡΑΛΗΣ” στην κατηγορία Formula Saloon με Opel Astra OPC και το νούμερο 103 στις πόρτες. Το αυτοκίνητο υποστηρίζεται τεχνικά από την Petropoulos Tuning / Opel Specialists. Υποστηρικτές της προσπάθειας επίσης είναι τα καταστήματα παιδικών ρούχων Allouette Shop στις περιοχές του Βόλου (Καρτάλη 43), Λαρίσης (Ασκληπιού 9-11) και Τρικάλων (Ασκληπιού 7)
//
Ακολουθήστε το goalpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις